Poate că Piaggio a venit puțin mai târziu pe piața scuterelor electrice pentru navetiști, dar a meritat așteptarea. Piaggio 1 va fi un model care va schimba regulile jocului.
Nu numai că noul Piaggio 1 este o mașină foarte frumoasă și bine construită, dar va veni în țară în două variante, pentru a satisface diferite cerințe de autorizare, și are un preț care va zbura literalmente din showroom-uri. Ar putea fi acesta primul e-scooter care să fie un succes nu numai pentru navetiștii obișnuiți, ci și pentru generația X-Box? La un preț de pornire de doar 3190 Eur TVA inclus, merită să fie. Da, ați citit bine, acesta este un scuter electric cu specificații de top de la o marcă mainstream la un preț accesibil.
Văzusem o poză spion cu scuterul la începutul anului 2021 și nu puteam greși de unde a venit inspirația pentru design. Este vorba de o reîncarnare a popularului Piaggio Zip. Și asta nu este un lucru rău, Zip a fost întotdeauna un micuț cincinal excelent. Se manevrează bine, este ușor etc. Există un motiv pentru care Zip-urile au fost folosite pentru curse încă din prima zi și asta pentru că întregul pachet funcționează atât de bine (și sunt reglabile).
Din păcate, timpul se scurge pentru mopedul convențional. Vânzările de scutere electronice ilegale au contribuit deja la accelerarea unei piețe în continuă scădere, dar amenințarea cu confiscarea ar putea începe să îi facă pe oameni să se gândească de două ori înainte de a deține unul. Aici se potrivește foarte bine un scuter electric cu aspect inteligent, legal și accesibil.
O nouă eră
Intrăm într-o nouă eră, un deceniu în care nu mai putem scăpa de bomba cu ceas a mediului. Lumea se schimbă rapid și, cel puțin pentru moment, electricitatea pare a fi salvatorul. Este timpul ca o soluție de transport rentabilă să înlocuiască combustibilii fosili sau cautarea de piese scuter online, pentru proprietarii cu călătorii regulate mai scurte.
Modelele Piaggio 1
Pornind de jos, motorul cu butuc al versiunii standard Piaggio 1 produce 1,2 kW și poate fi utilizat cu permis de moped. Prețul de vânzare cu amănuntul este de 3.190 Eur TVA inclus , dar asta înainte de a intra în joc subvenția plug-in. Te poti documenta mai bine despre programul rabla Moto aici sau aici
Acest model are o autonomie de până la 55 km în modul ECO și 43 km în modul Sport. Viteza este limitată la 45 km/h (28 mph) pentru a se potrivi cu permisul pentru mopede. Nu este o autonomie foarte mare, dar mai mult decât fac majoritatea oamenilor într-o zi cu un moped.
Piaggio 1 Active
Modelul 1 Active are un motor de 2 kW, așa că trebuie să aveți 17 ani (sau mai mult) pentru a-l conduce. Nu este masiv mai rapid decât modelul 1, dar are o viteză maximă de 38 mph. Are o autonomie de 52 de mile în modul Eco sau de 31 de mile în modul Sport. Active are un preț de vânzare cu amănuntul de 3.290 Euro TVA inclus.
Aruncați o privire la videoclipul de mai sus pentru a afla o parere a celor de la ScooterLab.UK
Toți pentru unul și 1 pentru toți
Piaggio 1 este disponibil în șase culori la alegere. Este singurul Piaggio 1 pe care l-am văzut în carne și oase și am fost plăcut surprins, arată foarte bine de aproape, calitatea a fost excelentă și stilul este la fel de reușit. De obicei, nu sunt un fan al scuterelor albe, dar vopseaua chiar iese în evidență pe jantele negre lucioase, pe claxon, pe rama ceasului și pe apărătoarea de noroi din față, frumos concepută.
Scuterul are, de asemenea, unele detalii tactile pe apărătoarele de picioare din față și pe panourile laterale, o notă care adaugă ceva la designul general. Luminile cu LED includ o lumină de rulare frontală atrăgătoare cu indicatoare integrate, iar tehnologia modernă se extinde la panoul de bord complet colorat și informativ. Tabloul de bord are posibilitatea de a alege între modul de zi cu o singură culoare sau modul de noapte multicolor și se va schimba automat în funcție de iluminarea ambientală.
Este plăcut de privit și vă oferă numeroase avertismente cu privire la puterea bateriei etc. Trotineta este dotată și cu un punct USB, cârligul obișnuit pentru genți și, pentru un plus de utilitate, păstrează încă ceva spațiu sub scaun (neobișnuit la o trotinetă electrică). Bateria se află acolo, dar este așezată jos în cadru.
Aceasta poate fi încărcată pe loc sau poate fi scoasă pentru a fi încărcată acasă (încărcarea durează aproximativ șase ore). Încărcătorul se potrivește, de asemenea, sub el, împreună cu un lanț și o husă de ploaie. Conform broșurii, este posibil să depozitați o cască de protecție cu fața deschisă sub el, dacă doriți.
Dacă albul nu este pe placul tău, sunt disponibile și alte opțiuni de culoare: Forever Black, Forever Grey, Sunshine mix – un amestec de gri și galben, Arctic Mix – alb și albastru și, în sfârșit, Forest Mix – gri și verde. Sunt destul de sigur că nu va trece prea mult timp până când vor fi disponibile și câteva moduri de stilizare gustoase pentru acest scuter, este cu siguranță o mașină pe care oamenii își pot pune propria amprentă, așa cum ar trebui să fie un scuter.
În oraș
Conducerea acestui scuter în habitatul său natural m-a ajutat să-mi dau seama că cele două moduri de rulare pot fi foarte utile, chiar și pe un scuter de 38 km/h. Evident, Eco este conceput pentru a prelungi autonomia bateriei și pentru a diminua puterea. Scuterul va atinge 18 mile pe oră în acest mod și este perfect adecvat pentru a merge prin trafic aglomerat. Apăsați butonul de hartă de pe ghidonul din dreapta și puteți trece la Sport. Acesta oferă putere maximă, dar consumă bateria. Totuși, este modul pe care îl folosesc majoritatea motocicliștilor. La fel ca în cazul multor scutere electrice, există și o funcție de mers înapoi pentru a vă ajuta atunci când ieșiți cu spatele dintr-un spațiu.
Sunteți activi?
Sunt multe lucruri care să vă placă la Piaggio 1, deși nu este deloc scump în comparație cu alte scutere electrice, nu se simte ca și cum ar fi fost tăiate colțurile pentru a economisi bani. De exemplu, vine cu aprindere fără cheie. Există frâne pe discuri față și spate cu un sistem de frânare combinat, acționat de maneta din spate. Trotineta beneficiază, de asemenea, de KERS – Kinetic Energy Recovery System, care, practic, reintroduce o parte din încărcătură în baterie de fiecare dată când folosiți frânele.
Primiți, de asemenea, o suspensie spate dublă și o furcă față sportivă cu o singură față. Tabloul de bord de 5,5″ este modern și elegant, finisajul general este superb, iar brațul oscilant turnat este frumos de privit, multe alte scutere electronice au doar un braț oscilant urât cu secțiune de cutie pentru a se atașa la roata din spate – Piaggio a făcut tot posibilul ca acest scuter să fie nu doar accesibil, ci și atractiv, ceea ce face o mare diferență.
Mi se pare că giganții italieni ai scuterelor au aruncat cu adevărat mănușa către alți producători. Dacă pot produce un scuter cu specificații atât de bune la acest nivel de preț, nu există niciun motiv pentru care alții să nu-i urmeze. Cred că au dat lovitura.
Dacă vă gândiți să treceți la o soluție mai ecologică sau să vă schimbați cu totul modul actual de transport și aveți nevoie de ceva care să acopere câțiva kilometri fără probleme, aș bate drumul spre dealerul Piaggio local. Stocul urmează să sosească în noiembrie și cred că acestea se vor vinde mai repede decât benzina în caz de panică.
Garanție extinsă
În plus față de garanția standard a producătorului, există și o garanție extinsă disponibilă.
Bateria este capabilă de eficiență maximă pentru cel puțin 800 de cicluri de încărcare. După aceasta, păstrează încă 70% din capacitatea sa și poate fi utilizată în continuare în mod normal.
Specificații tehnice Piaggio 1 și 1 Active
Motor: Motor electric fără perii cu sistem de recuperare a energiei cinetice (KERS).
Putere: Piaggio 1 – 1,2 kW (1,34 kW de vârf), Piaggio 1 Active – 2 kW (3 kW de vârf)
Cuplu: Piaggio 1 – 85 Nm, 1 Active 90 Nm
Baterie: Piaggio 1 – baterie cu litiu de 1,4 kWh (cântărește 10 kg) , 1 Active – baterie cu litiu de 2,3 kWh (cântărește 15 kg)
Tensiunea bateriei: 48v
Capacitate baterie: Baterie de 2,5V: Piaggio 1 – 29 Ah, 1 Active 48 Ah
Timp de reîncărcare: 6 ore
Șasiu: Monotub din oțel de înaltă rezistență
Suspensie față: Furcă cu un singur braț cu arc spiralat și monoamortizare hidraulică
Suspensie spate: Amortizoare hidraulice duble
Anvelope: Anvelope CST 100/80-10″ fără cameră de aer
Frâne: frâne pe disc de 175 mm pe față și pe spate. Sistem de frânare combinat (CBS) pe 1 Active.
Lungime: 1680mm
Lățime: 750 mm
Înălțimea scaunului: 770mm
Ampatament: 1220 mm
Greutate: Piaggio 1 85kg, 1 Active 94kg
Informatii tehnice preluate de pe https://www.piaggio.com/ro_RO/piaggio-world/news-piaggio/piaggio-1/
Sursa articol: scooterlab.uk