Fabricantul german de pantofi, Birkenstock, a lansat o oferta publica initiala, obtinand aproximativ 1.48 mld. USD la o evaluare a companiei de aproximativ 9.3 mld. USD.
La un pret de 46 USD/actiune, oferta publica initiala s-a situat aproape de mijlocul intervalului de pret indicat de companie.
Fondurile stranse vor fi folosite pentru a achita imprumuturile. Birkenstock este al 4-lea IPO pe piata din SUA, din ultimele patru saptamani, dupa Arm, Instacart si Klaviyo.
Birkenstock are o istorie care dateaza din 1774, vanzarile sale crescand de la 771 de mil. USD, in anul fiscal 2020, la 1.32 mld. USD in anul fiscal 2022, in mare parte datorita concentrarii pe modelul vanzarilor direct catre consumatori si orientarii catre produse cu preturi mai mari.
In anul fiscal 2022, Birkenstock a raportat un venit net de aproximativ 198 mil. USD.
Recenta aparitie a brandului in filmul „Barbie” i-a imbunatatit, de asemenea, profilul si a atras interesul investitorilor.
Debutul pe Nasdaq a fost unul dezamagitor, pretul actiunilor scazand cu 12%.
Sursa: CNBC