Ghid pentru optimizarea SEO a website-ului tau
Toata lumea din marketingul digital a auzit despre SEO (Search Engine Optimization) pentru site-uri web. Dar, stiai ca iti poti optimiza paginile de destinatie si pentru cautare?
Motivul pentru care oamenii isi optimizeaza site-ul web este acela de a-si creste traficul de cautare organica (trafic neplatit), care este una dintre cele mai ieftine modalitati de a iti atrage publicul tinta. Aceeasi abordare poate fi aplicata paginilor tale de destinatie (landing pages).
Cand cineva foloseste un motor de cautare precum Google pentru a pune o anumita intrebare, doresti sa fi acolo cu raspunsul.
Daca pagina ta de destinatie raspunde la intrebarea lor, ei va vor recompensa devenind abonat sau client.
De ce este important sa iti optimizezi paginile de destinatie pentru motoarele de cautare
Paginile de destinatie optimizate in conformitate cu cele mai bune practici SEO vor trimite mai mult trafic persoanelor care au nevoie de serviciile tale. Cum?
Motoarele de cautare vor intelege mai bine scopul paginii tale si o vor clasa mai sus in rezultatele cautarii. O clasare mai mare duce la mai mult trafic.
Vizitatorii vor gasi cu usurinta pagina ta atunci cand au cea mai mare nevoie de ea. Acest lucru le imbunatateste experienta, ceea ce aduce mai multe conversii.
Paginile de destinatie optimizate iti vor creste Evaluarea calitatii paginii, ceea ce aduce alte avantaje, cum ar fi campaniile AdWords mai ieftine si mai eficiente.
Cand se utilizeaza tacticile SEO pentru o pagina de destinatie
SEO este un maraton, nu un sprint. Este important sa stii cand merita sa implementezi SEO pentru pagina ta de destinatie si cand nu.
Nu te astepta ca servicii optimizare seo sa obtina rezultate peste noapte. Imbunatatirile pe care le aduci site-ului tau vor necesita timp pentru ca motoarele de cautare sa le recunoasca. Rezultatele necesita adesea luni de realizare.
Daca derulezi o campanie pe termen scurt, nu iti irosi eforturile pe SEO.
Trebuie sa-ti setezi asteptarile pe termen lung. Concentreaza-ti timpul si efortul pe paginile de destinatie pe care intentionezi sa le pastrezi pentru perioade lungi de timp (peste 6 luni sau asteapta sa fie sezoniere).
5 pasi pentru a crea pagini de destinatie SEO-friendly
SEO nu trebuie sa fie complicat. Efectuarea catorva modificari poate avea un impact mare asupra rezultatelor tale.
Cei 5 pasi principali pentru optimizarea paginilor tale de destinatie pentru SEO:
- Analiza cuvintelor cheie
- Optimizarea paginii de destinatie
- Crearea de linkuri (castigarea de backlinks)
- Viteza paginii si usurinta mobila
- Analiza si adaptarea rezultatelor
1. Analiza cuvintelor cheie pentru paginile de destinatie
Primul pas al SEO este analiza cuvintelor cheie. O analiza a cuvintelor cheie incepe cu cercetarea industriei tale, a concurentilor, a clientilor potentiali si a clientilor existenti.
2. Optimizarea SEO a paginii de destinatie
Cand intelegi cum vizitatorii cauta produsul sau serviciul tau, urmatorul pas este sa iti incorporezi cuvintele cheie pe toata pagina de destinatie. Aceasta se numeste optimizarea paginii.
Principalele cuvinte cheie ar trebui incluse in:
- Titluri (H1, H2 si asa mai departe)
- Corpul textului
- Linkuri de ancorare
- Text alternativ pentru imagine
- Metadate (titlul paginii, descrierea, adresa URL)
- Dovada sociala
3. Construirea de legaturi
Backlink-urile (link-uri catre pagina web de pe alte site-uri web) sunt unul dintre cei mai importanti factori de clasare in afara site-ului pe care il utilizeaza motoarele de cautare.
Backlink-urile sunt ca voturi pentru site-ul web – cu cat site-urile web de calitate mai inalta si mai relevante se leaga de pagina ta de destinatie, cu atat te poti astepta la rezultate mai bune.
4. Viteza paginii si compatibilitatea cu dispozitivele mobile
Viteza paginii si compatibilitatea cu dispozitivele mobile sunt cativa factori de clasare care au fost cu adevarat importanti de-a lungul anilor si importanta este doar in crestere.
5. Analiza si adaptarea rezultatelor optimizarii paginii de destinatie SEO
Ultimul pas al optimizarii paginii de destinatie pentru motoarele de cautare este urmarirea rezultatelor tale. Daca nu masori performanta, nu vei sti niciodata daca este optimizata corespunzator.
Cele mai importante lucruri de urmarit sunt traficul organic si ratele de clic. Poti urmari aceste valori utilizand instrumente gratuite precum Google Analytics si Google Search Console.